تکنولوژی های روز دنیای موبایل

ما به روز ترین اخبار صنعت موبایل را برای شما به ارمغان می آوریم.

تکنولوژی های روز دنیای موبایل

ما به روز ترین اخبار صنعت موبایل را برای شما به ارمغان می آوریم.

به روز ترین اخبار دنیای الکترونیک و موبایل های برند های معتبر دنیا نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و ... را در این وبلاگ دریافت کنید.

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیمه شخص ثالث بیمه نامه ای است که بیمه گذار (شخص اول) از شرکت بیمه (شخص ثالث) برای محافظت در برابر مطالبات دیگری (شخص ثالث) خریداری می کند.

اقلام کلیدی
بیمه شخص ثالث یک فرد یا شرکت را در برابر خسارت ناشی از شخص ثالث پوشش می دهد.
به عنوان مثال می توان به بیمه خودرو اشاره کرد که اگر راننده دیگری به خودروی بیمه شده خسارت وارد کند، خسارت بیمه شده را جبران می کند.
دو دسته اصلی بیمه شخص ثالث، پوشش مسئولیت و پوشش خسارت مالی است.
اکثر مردم طبق قانون ملزم به حمل انواع بیمه در خانه و وسایل نقلیه خود هستند.
بیمه شخص ثالث
آشنایی با بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث اساساً نوعی بیمه مسئولیت است. شخص اول بدون توجه به علت آن خسارات، مسئول خسارات یا ضررهای خود است. یکی از رایج ترین انواع بیمه نامه شخص ثالث، بیمه خودرو است.

شخص ثالث در مقابل ادعای خسارت و خسارات وارده به راننده ای که بیمه شده، اصلی نیست و در نتیجه تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرد، پوشش می دهد. راننده ای که خسارت وارد کرده شخص ثالث است.


دو نوع پوشش مسئولیت شخص ثالث خودرو وجود دارد:

مسئولیت صدمات بدنی هزینه های ناشی از صدمات وارده به شخص را پوشش می دهد. این هزینه های صدمات می تواند شامل مراقبت های بیمارستانی، دستمزدهای از دست رفته و درد و رنج ناشی از حادثه باشد.
مسئولیت خسارت اموال هزینه های ناشی از خسارت یا از دست دادن دارایی را پوشش می دهد. نمونه هایی از خسارت اموال شامل پرداخت برای جایگزینی محوطه سازی و صندوق های پستی و غرامت برای از دست دادن استفاده از یک سازه است.
مزایای بیمه شخص ثالث
همانطور که قانون ایجاب می کند، رانندگان باید حداقل حداقل پوشش مسئولیت صدمات بدنی و خسارت مالی را داشته باشند. چند ایالت به هر دو نیاز ندارند یا محدودیت های دیگری دارند. هر ایالت حداقل نیاز خود را برای هر نوع پوشش تعیین می کند

حتی در ایالت‌های «بدون تقصیر»، پوشش مسئولیت کاملاً ضروری است. قوانین بدون تقصیر برای کاهش یا حذف دعاوی جراحات معمولی که با برچسب قیمت دلار پایین و تعداد زیادی از دعاوی برای درد و رنج الصاق شده بودند، ایجاد شد. با این حال ، قوانین بدون تقصیر از بیمه شده در برابر دعاوی صدمات میلیون دلاری ناشی از اشخاص ثالث به شدت آسیب دیده محافظت نمی کند.

هر دو نوع بیمه شخص ثالث، به ویژه برای افرادی مانند صاحبان خانه که بیمه شخص ثالث در کرج دارایی های قابل توجهی برای محافظت دارند، ضروری هستند. هرچه پول و دارایی بیمه شده بیشتر باشد، سقف باید برای هر نوع پوشش بدهی بالاتر باشد.

  • علیرضا مسلمی
  • ۰
  • ۰

Mophie امروز از عرضه دو شارژر فوق فشرده جدید USB-C که برای آیفون، آیپد و مک طراحی شده است، با گزینه های 30 وات و 67 وات در دسترس خبر داد.

mophie gan 67w

شارژر 67 واتی موفی (جلو) در مقابل شارژر 67 واتی اپل (پشت)

این شارژرها که با مواد GaN (نیترید گالیوم) طراحی شده‌اند، نسبت به شارژرهای سنتی مبتنی بر سیلیکون، از جمله شارژرهای 30 وات و 67 واتی اپل، کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر هستند. هر دو شارژر دارای شاخک‌های تاشو، یک پورت USB-C با قابلیت شارژ سریع و یک کابل USB-C به USB-C دو متری هستند که در جعبه موجود است.تعمیرات اپل واچ در کرج
شارژر 30 واتی برای استفاده با آیفون، آیپد و مک بوک ایر M1 ایده آل است، در حالی که شارژر 67 واتی برای مک بوک پرو 14 اینچی و موارد دیگر مناسب است.

تنها شارژر GaN که اپل تا به امروز عرضه کرده است، آداپتور برق 140 واتی USB-C آن است که همراه با جدیدترین مک بوک پرو 16 اینچی ارائه شده و به صورت جداگانه فروخته می شود. همچنین شایعه شده است که اپل در حال برنامه‌ریزی شارژر جدید 35 واتی با دو پورت USB-C است که می‌تواند از مواد GaN استفاده کند و تصاویر لو رفته حاکی از آن است که شارژر دارای شاخک‌های تاشو خواهد بود.


شارژرهای جدید Mophie را می توان از طریق فروشگاه اینترنتی اپل سفارش داد، گزینه 30 وات با قیمت 44.95 دلار و گزینه 67 وات با قیمت 69.95 دلار. این شارژرها را می‌توان از شرکت مادر Mophie یعنی ZAGG (اینجا 30 وات و اینجا 67 وات) سفارش داد، که در حال حاضر با خرید دو یا چند محصول در طول یک معامله، 30 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می‌دهد.

  • علیرضا مسلمی
  • ۰
  • ۰

هدفون‌های بی‌سیم AirPods Pro 2 اپل ممکن است امسال عرضه شوند، اما این همه خبر خوبی نیست، زیرا جوانه‌های مورد انتظار می‌توانند بدون تغییر شارژ بسیار درخواستی عرضه شوند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل گزارش می دهد (در برگه جدید باز می شود) که انتظار دارد تولید انبوه AirPods Pro 2 در نیمه دوم سال 2022 آغاز شود، که امیدواریم به معنای عرضه قبل از کریسمس باشد. متأسفانه، Kuo همچنین اشاره می‌کند که اپل برخلاف پورت USB-C بسیار درخواستی، به تفنگ‌های خود با پورت لایتنینگ روی جعبه شارژ چسبیده است (با تشکر، 9To5Mac (در برگه جدید باز می‌شود)).تعمیرات اپل واچ در کرج

اگر Kuo درست باشد، به این معنی است که شاید اپل همچنان تمایلی به کنار گذاشتن روش شارژ سفارشی خود به نفع استاندارد محبوب‌تر در USB-C ندارد. طبیعتاً، از آنجایی که اپل هیچ چیزی در رابطه با AirPods Pro 2 اعلام نکرده است، پیشنهاد می کنیم نظرات کو را با کمی نمک در نظر بگیرید.
با این حال، تحلیلگر اپل در گذشته ثابت کرده است که منبع دقیقی از جزئیات محصول اپل است. به عنوان مثال، کو به درستی پیش بینی کرد که آیفون 12 دارای صفحه نمایش 120 هرتزی نخواهد بود. به این ترتیب، اصلاً ما را شگفت‌زده نمی‌کند که او در مورد عدم تمایل مداوم اپل به جابه‌جایی به درگاه USB-C برای شارژ، درست عمل کند.

با این حال، در حالی که اپل ممکن است تمایلی به حذف لایتنینگ نداشته باشد، سایر گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که هدفون‌های بی‌سیم می‌توانند قایق را به روش‌های دیگری بیرون برانند. به عنوان مثال، یک پتنت نشان می‌دهد که AirPods Pro 2 می‌تواند از فناوری پخش بی‌سیم اختصاصی پشتیبانی کند که به رساندن صدای بدون اتلاف به جوانه‌ها کمک می‌کند.

سوار رعد و برق
کابل لایتنینگ سفارشی اپل دارای مزایای آن است که امکان شارژ سریع مطمئن دستگاه های اپل مانند آیفون 13 و اولین نسخه AirPods Pro را فراهم می کند – کابل های USB-C همگی یکسان نیستند و هیچ راهی برای تشخیص وجود ندارد. تفاوت بین آنها، بنابراین شما می توانید نتایج متناقض دریافت کنید.

اما اگرچه ممکن است منطقی باشد که غول فناوری برای راحتی به درگاه‌های USB-C روی بیاورد، سخت نیست که بفهمیم چرا می‌تواند محکم به راه‌حل شارژ خود متصل بماند.

محصولات اپل که برای شارژ به کابل لایتنینگ نیاز دارند به این معنی است که این شرکت راه دیگری برای حفظ مشتریان خود با اکوسیستم اپل دارد. خرید کابل‌های لایتنینگ به این معنی است که اپل منبع درآمد قابل توجهی از لوازم جانبی دارد، زیرا مجوز لوازم جانبی «رسمی» را صادر می‌کند.

در مقایسه، USB-C استاندارد بسیار قابل دسترس تری است و به احتمال زیاد حداقل یک کابل USB-C در اطراف خانه دارید. درگاه‌های USB-C اغلب در گوشی‌ها و دستگاه‌های مجهز به اندروید و همچنین کنسول‌های بازی دستی مانند نینتندو سوییچ یافت نمی‌شوند.

این همه خبر بد نیست، زیرا گزارش اخیر Kuo نشان می دهد که اپل ممکن است بالاخره لایتنینگ را پس از عرضه آیفون 14 کنار بگذارد، به این معنی که گوشی پرچمدار بعدی این شرکت می تواند آخرین گوشی باشد که به فناوری شارژ اختصاصی اپل نیاز دارد. ما آرزو می‌کنیم که این تغییر به‌خاطر راحتی، زودتر اتفاق بیفتد، اما برای مشتریان اپل که ترجیح می‌دهند این برند به USB-C روی بیاورد، حداقل روزنه‌ای از امید در افق وجود دارد.

  • علیرضا مسلمی
  • ۰
  • ۰

اپل در ماه فوریه از ویژگی جدید «Tap to Pay on iPhone» رونمایی کرد که به آیفون‌های سازگار این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی، پرداخت‌ها را از طریق Apple Pay، کارت‌های اعتباری و نقدی بدون تماس و سایر کیف پول‌های دیجیتال بپذیرند.

اپل برای پرداخت آیفون ضربه بزنید
اپل در اوایل ماه جاری آزمایش این ویژگی را در مرکز بازدیدکنندگان Apple Park خود آغاز کرد و اکنون مارک گورمن از بلومبرگ در توییتی اعلام کرده است که این ویژگی از امروز در فروشگاه های اپل در سراسر ایالات متحده عرضه می شود و به مشتریان امکان می دهد آن را امتحان کنند. این ویژگی ممکن است بلافاصله در هر فروشگاه اپل در دسترس نباشد.تعمیرات فیس آیدی در کرج

اپل گفت که این ویژگی اواخر امسال در ایالات متحده راه اندازی می شود، اما این شرکت هنوز یک بازه زمانی مشخص را به اشتراک گذاشته است. این ویژگی به کسب و کارهای کوچک و بازرگانان اجازه می دهد تا پرداخت های بدون تماس را از طریق برنامه های iOS پشتیبانی شده با استفاده از آیفون XS یا جدیدتر بپذیرند. در هنگام تسویه‌حساب، تاجر به سادگی از مشتری می‌خواهد که آیفون یا اپل واچ، کارت اعتباری یا نقدی بدون تماس یا سایر کیف پول دیجیتالی خود را در نزدیکی آیفون تاجر نگه دارد و پرداخت با استفاده از فناوری NFC به‌طور ایمن انجام می‌شود.

برای پرداخت با کارت اعتباری آیفون ضربه بزنید
در حال حاضر، تاجرانی که پرداخت‌های بدون تماس را با آیفون می‌پذیرند، باید به سخت‌افزار اضافی مانند Square Reader که در مدل‌های مختلف که به صورت بی‌سیم کار می‌کنند یا به کانکتور لایتنینگ یا جک هدفون آیفون وصل می‌شوند، تکیه کنند.

  • علیرضا مسلمی