تکنولوژی های روز دنیای موبایل

ما به روز ترین اخبار صنعت موبایل را برای شما به ارمغان می آوریم.

تکنولوژی های روز دنیای موبایل

ما به روز ترین اخبار صنعت موبایل را برای شما به ارمغان می آوریم.

به روز ترین اخبار دنیای الکترونیک و موبایل های برند های معتبر دنیا نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و ... را در این وبلاگ دریافت کنید.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اپل سال‌هاست که در مورد نقشی که می‌خواهد در سلامت انسان ایفا کند، صحبت می‌کند، به رهبری اپل واچ و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی آن. با بلوغ اپل واچ و افزایش ادغام سخت افزار و نرم افزار سلامت محور توسط اپل، چندین شواهد نشان می دهد که این شرکت خود را برای توسعه حتی بزرگتر در این جهت قرار می دهد.

طبق روندهای گردآوری شده توسط Linkedin و مشاهده شده توسط MacRumors، در طول سال گذشته، لیست مشاغل آزاد اپل در زمینه های مرتبط با سلامت بیش از 220 درصد افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از افزایش تنها در چند ماه گذشته بوده است. طبق داده‌ها، استخدام مبتنی بر سلامت اپل سریع‌ترین بخش رشد این شرکت در طول سال گذشته بوده است و متخصصان فروش و فناوری اطلاعات، مانند محاسبات ابری و امنیت، پس از آن بیشترین رشد را داشته‌اند.

اپل ویژگی‌ها و خدمات مرتبط با سلامت مصرف‌کنندگان را در سال‌های گذشته بازیابی اطلاعات آیفون  افزایش داده است و بیشتر اعتبار به اپل واچ داده شده است. اپل به آرامی اپل واچ را به یک ابزار سلامتی یکپارچه‌تر تبدیل کرده است و حسگرهای بیشتری مانند اکسیژن خون، با هوش دستگاه روی دستگاه برای مشاهده روندهای احتمالاً هشداردهنده در ضربان قلب و موارد دیگر در خود جای داده است.

در نشانه دیگری از آرزوهایش در سلامت، اپل این هفته اعلام کرد که الکس گورسکی، رئیس و مدیرعامل جانسون اند جانسون به هیئت مدیره آن ملحق شده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت گورسکی یک "روشنگر در مراقبت های بهداشتی" است که "بینش، تجربه، و اشتیاق فوق العاده به فناوری را برای بهبود زندگی و ایجاد جوامع سالم تر به همراه دارد." گورسکی به آرتور لوینسون، رئیس و مدیرعامل سابق Genentech در هیئت مدیره اپل می‌پیوندد و به اپل تخصص قابل توجهی در زمینه سلامتی در هیئت مدیره خود می‌دهد.در مورد لیست های شغلی اپل، بسیاری از آنها به جای نقش های توسعه محصول خاص، بر تحقیقات سلامت تمرکز دارند. اپل با برنامه Research سرمایه گذاری زیادی در تحقیقات سلامت کرده است و آن را به عنوان اولین گام برای هر ویژگی سلامتی آینده در iPhone یا Apple Watch دنبال می کند. البته تلاش‌های تحقیقاتی اپل در زمینه سلامت از توسعه محصولات و ویژگی‌های جدید نیز پشتیبانی می‌کند.

یک لیست شغلی خاص که در اوایل تابستان منتشر شد، به دنبال مدیری است تا "تلاش های مطالعاتی انسانی را در جمع آوری داده ها برای حمایت از توسعه و اعتبارسنجی حسگرها و الگوریتم های سلامت جدید رهبری کند." فهرست شغلی دیگر به دنبال یک نامزد محصول محورتر است که «با سایر طراحان، نویسندگان، مهندسان، دانشمندان، محققان و شرکای تجاری برای مفهوم، نمونه سازی و طراحی تجربیات ظریفی که به مشتریان ما کمک می کند سلامت خود را کنترل کنند، همکاری نزدیک داشته باشد. "

اپل در زمینه سلامتی منشعب شده است و از ارائه تنها داده‌های کاربران از حسگرهای آیفون و اپل واچ دور شده است، بلکه با بیمارستان‌ها و موسسات پزشکی برای ایجاد یک اکوسیستم گسترده‌تر همکاری می‌کند. با برنامه Health در iOS 15، اپل قابلیتی را برای کاربران به اشتراک گذاشتن داده های سلامت با خانواده و دوستان نزدیک، سوابق واکسن کووید-19، نکات برجسته قند خون و موارد دیگر اضافه کرد.

محور نقشه راه سلامت اپل، اپل واچ است و گزارش ها حاکی از آن است که این ساعت به عنوان یک دستگاه سلامت مستقل در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. کاربران ممکن است بتوانند دمای بدن و حتی فشار خون خود را در تکرارهای بعدی اپل واچ اندازه گیری کنند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در ژانویه 2019 در مصاحبه ای گفت: «مهم ترین کمک اپل به بشریت، سلامتی بوده است. سخنگوی اپل از اظهار نظر در مورد روند استخدامی اخیر این شرکت در زمینه سلامت خودداری کرد.

  • علیرضا مسلمی